ALFA ROMEO GT 3.2 V6

3.2 litrelik V6 motora sahip Alfa Romeo GT ile anılarımı paylaşacağım. 2015 yılının ilkbaharda aldığım aracı sonbahar’a kadar 3000 km kullanıp satmıştım.

Alfa virüsü 2010 yılında Alfa Mito ile kanıma girmişti ama Alfa Romeo zevkini yaşamak için biraz daha gerilere gitmek gerekiyormuş. Alfa’da günümüzden geriye gittikçe karşıma çıkan hep V6’lar oldu. 2.0 V6 Turbosuyla, 2.5 ve 3.0 V6’sıyla, muhteşem tınısı olan bu V6’ların son temsilcisi GTA’larda da kullanılan 3.2’lik makina. GT, 1410 kiloluk cüssesiyle 240 HP güç ve 300 nm torka sahip, 0-100 hızlanması ise 6,7 saniye.

Alfisti Turkey çatısı altında pek çok insanla dostluklar kurduk. Araç seçimleriyle hep takdir ettiğim Okan abimiz, GT 3.2 V6’yı satın almış, bir hayli elden geçirmiş, fabrikanın eksik bıraktığı dokunuşları yapmıştı. Araç satılırken haberim olmadığından üzüldüm. Veloce’den Volkan abimizle konuşurken, bana GT 3.2 V6 gibi bir araç bulmasını istemiştim, iki haftalık ikna turunun ardından bahsi geçen aracın noterde işlemini bitirmiştik.

Bana sadece Busso V6’nın tadını çıkarmak kalmıştı. Son mohikanla geçen her dakika ayrı keyifliydi.

Peki neden Busso V6 olarak anılıyor ?

1913 doğumlu Giuseppe Busso, 1939 yılında Alfa Romeo’da mühendis olarak işe başlar. Milano’da Alfa Corse departmanında Enzo Ferrari ile yakın çalışır. Savaş yıllarının ardından 1946 yılında  ilk Ferrari 125 S’in ortaya çıkışında çalışmaya başlar. Giacchino Colombo’nun başladığı işi bitirir, ardından Colombo’nun Ferrari’ye dönüşüyle, Giuseppe Busso’da Alfa Romeo motor bölümünü başına geçer.
 
enzo-ferrari-gioacchino-colombo-giuseppe-busso-luigi-bazzi.jpg
Luigi Bazzi – Giuseppe Busso – Enzo Ferrari – Gioacchino Colombo
 

Ferrari 125 S, 1.5 litrelik V12 motora sahip, 118hp gücünde 650 kiloluk harika bir yarış otomobili. 70. yılını 2017 yılında kutlayan Ferrari’nin otomobil dünyasına ilk adımıdır.

image00006.jpg

1948 yılında Alfa Romeo’ya dönen Giuseppe Busso 1977 yılında emekli olana kadar Alfa Romeo için çalışır. 70’lerin başında tasarladığı v6 motor ise Busso V6 olarak anılmaya başlanır. 1979 yılında kendisi emekli olduktan sonra piyasaya sürülen Alfa 6 isimli araçta kullanılır.

busso_102_5.jpg
Busso ve eşi – Efsanevi Alfa Romeo Giulia TZ 1963

Ancak V6 motorun esas başarısı 1980’lerin ilk yarısında GTV6 ile ortaya çıkar. Motor sporlarında pek çok başarı kazanan GTV6’in içindeki V6 motor ”il violino di Arese” yani Arese’nin kemanı olarak anılır ve Alfa Romeo ile özdeşleşir.

Alfa Romeo GTV6

V6’nın motor sporlarındaki başarısı 155 2.5 V6 TI DTM versiyonuyla da devam eder.

Alfa-Romeo-155-2.5-V6-TI-DTM-1993

2000’li yıllara kadar pek çok modelde V6 motor kullanılmış, 2000’lerin başına gelindiğinde 147 ve 156’nın GTA versiyonları karşımıza çıkmıştır. 4651 adet 156 GTA, 5029 adet 147 GTA üretilmiştir.

alfa-romeo-156-amp-147-gta-the-next-big-thing-4720_11698_969X727.jpg

2004-2010 yılları arasında 156 ile aynı platformu paylaşan tek kapılı spor otomobil olarak GT üretilmiştir. Toplamda 80 bin adet üretilen GT’nin yalnız 4244 tanesi 3.2 V6 motorludur.

2006 ocak ayında hayata gözlerini yuman Giuseppe Busso’dan sadece bir kaç ay sonra Arese’yle özdeşleşmiş Busso V6 motor bloğu da üretimden kalkar ve yerini GM Holden motorlara bırakır.

İşte tam olarak bu sebeple 2006 yılında üretilen 3.2 V6 motorlu Alfa Romeo GT son mohikandır. Oturuş pozisyonu, konforu, yol tutuşu oldukça keyiflidir. Araç Bertone tarafından tasarlanmıştır. 1974 sonrasından günümüz kadar gelen ve Alfa Romeo için Modern Çağ olarak adlandırılan döneme damgasını vuran V6 motorun son temsilcisi mazide kalacak zannedilirken, günümüzde Guilia QV 2.9 V6 ve turbo beslemeli motoruyla bayrağı devralmıştır.

la-fi-hy-alfa-romeo-giulia-review-20170311.jpg

Tabi Guilia QV’de kullanılan motorun Ferrari F154 kodlu V8 motorun bir türevi olarak Alfa Romeo tarafından geliştirildiğini belirtmekte fayda var. Arese V6’ya göre turbo beslemesiyle birlikte beygir ve tork değerlerini ikiye katladığını söylemek yanlış olmaz.

Kısa bir Alfa Romeo ve V6 tarihinden sonra, GT ile birlikte evdeyiz.

Plakası neden CLV?
a9ca69c3-f6ef-4354-a303-d5caca647a10.jpg

Okan Abi bütün kullandığı Alfaların plakasını özellikle CLV yapıyor. Bunun sebebi de dört yapraklı yonca anlamına gelen ingilizce ”Clover Leaf” kelimesi. Özü itibariyle ”Quadrifoglio Verde” . CLV plakayı tadanlar arasında; Sırasıyla Giulietta QV, GT 3.2 V6, Brera 2.2 JTS ve Giulia Veloce Q4 var.

Öyle bir otomobil ki Alfa Romeo tarihine göndermesi olan Blackline 18 inçlik jantları, muhteşem metalik siyah rengi, kırmızı deri koltukları, alcantara bölümleri olan direksiyonu ve kaputun altındaki o muhteşem koro.

İşten yorgun argın eve gelip, birşey atıştırıp duş aldıktan sonra, sadece otomobil kullanmak ve V6’nın sesini dinlemek için kaç kez dışarı çıktığımı hatırlamıyorum. Evin etrafında kendime ısıtma ve soğutma turları atabileceğim bir yol bile belirlemiştim. 8 km olan bu yolu iki kez yapıp eve gelip, motorun çıtırtılarını dinleyerek soğumasını beklemek. İşte bunlar obsesif bir petrolhead’in sıradan davranışları.

Kırmızı yazılarıyla karanlık gömülü yuvarlak kadran, ve orada size selam veren 300 km ibaresi. O kadar kolay ve akustik bir şekilde hızlanıyor ki Emme manifoldundan gelen ve metalsi silindir sesleriyle devam eden uyum, CSC Marmitte son susturucusuyla muhteşem bir jazz parçasına bass dokunuşlarını yapıyor.

 6355498f-1389-46f9-9d2d-0eedd4985e55-2
Öyle bir motor bloğu ki 3.2’lik motoru Autodelta kitiyle, 3.7’e çıkarmanız mümkün. Ancak bu araç stok seviyede tutulup, sadece son susturucu ile tatlı bir ton yakalanmış. Uzun yola gitseniz kafanızı ütülemez. Bose müzik sistemi de başarılı sayılabilir.

Zaman zaman işe GT ile gidip kendimi ödüllendiriyordum. Güne capucchino ile başlamak gibi bir şey, trafiğin olmayacağı bir saatte çıkıp Samandıra’dan Levent’e kısa bir sürede vardıktan sonra, otoparkta yerine bırakıp, onu BMW I-8’e emanet ediyordum.

Istanbul-park’ın hızlı bir pist olduğunu bildiğimden, bu hacimli motorun sınırlarını orada çok rahat görebilmek için, piste girdik. Yalnız en büyük sıkıntı aracın ağır ve konforlu olması, pistte yardıracak bir Mini Cooper veya Mazda Miata gibi sportif hissettirmiyor. Kask takmanız sebebiyle de motor ve egzoz sesini çok kısıtlı duyabiliyorsunuz.

Zaman kasmadık, yer yer MX5 ile girdiğimiz virajlara daha hızlı girip daha dengesiz çıktığımızı hatırlıyorum.

Bir de Alfa Romeo’yu pistte çekiciye yükleyip götürme riskini almak istemedik. Piste girip cruise yaptık denilebilir.

Mazda MX-5’imi sattığım yakın arkadaşım Can ile buluşup Şile’ye gidip Hill-climb yapalım dedik. Kahvaltı ardından İmrendere üzerinden Teke’ye kadar sürdük. Tozlu ve benzin kokan bir gündü.

MX-5’in arkadan itiş olması ve muazzam dengesi, Alfa GT’de olmasa da, GT’nin V6 motor sesi de malesef MX5’te yok.  Bu iki aracın kombinasyonu dünyanın en güzel otomobilini sunabilir.

Hatta mola verdiğimiz bir sırada çektiğimiz kısa Egzoz videosunu da paylaşalım.

Aracı kirletip keyfini çıkardıktan bir kaç hafta sonra detailing işlerinde ufkumuzu açan Alfa Romeo camiasından Soner abimizin ellerine aracı teslim ettim. Samandıra’dan kalkıp Silivri’ye gittim.

Haftasonu trafiğinden kaçmak için dönüş yolunda belki de hayatımın en keyifli virajlarını yaptım. Silivri’den çıkıp Sinekli, Danamandıra, İhsaniye, Yassıören, Kemerburgaz güzergahından Anadolu yakasına geçmiştim.

Muhteşem bir sürüştü. Verdiğim her molada bu sürüşe yakışan pozlar veriyordu. Siyah vahşi at yakında ayrılacağımızı anlamış gibiydi. Her zamankinden daha hızlı gidiyor, çok daha keskin tepkiler veriyordu.

Rüzgar güllerinin yanına çektiğimde ne kadar da kompakt duruyor değil mi? Öndeki frenler hakiki delikli disk brembo.

Alfa Romeo GT 3.2 V6’nın yakıt tüketimi en düşük 11lt/100km iken, karma tüketim makul şartlarda 14lt/100km oluyordu. Pist tüketimi yanlış hatırlamıyorsam 20lt’nin üzerindeydi. Bir de motorun ve aracın dilinden anlayacak saatçi titizliğinde çalışacak bir garaja ihtiyacınız var. Aracın gidişi de gelişi gibi hızlı oldu. Ekim gibi satabilirim diye haber yollamıştım Veloce Volkan’a, Ağustos sonunda bir gecede satıldı.

2006 yılından beri 9. otomobilimi kullanıyorum. Aralarında en çok özlediğim Alfa Romeo GT 3.2 V6’dır. Bambaşkaydı. Ara ara özlediğimde 147 GTA’nın videolarını açıp dinliyorum.

Sekizsilindir tarafından yapılan GT 3.2 V6 incelemesine buradan ulaşabilirsiniz.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s