KTM DUKE 790 İNCELEMESİ

Bir motosiklet incelemesi aslında kontağı çevirmeden başlar. Teknik veriler, karakter, sürüş dinamiği ve beklentiler…

790_8.JPG

Teknik verilerde gözüme çarpanlar 105 HP ve 87NM’lik gücü ve 169 KG’lik kuru ağırlığı.

Tüm motor bileşenlerindeki yapılan geliştirmelerle motoru nasıl hafiflettiklerini, ve mühendislerin ne kadar ince çalıştığını anlayabiliyorsunuz. 8 valfli, sıvı soğutmalı bu makine “Forged” pistonlarla, 105 hp’yi görmüş.

pho_bike_det.jpg

Yazılımlı ve açık egzozla 5-10hp daha güç alınsa hem egzoz sesi hem de üst devirlerdeki performansı yüzleri güldürebilir. Ama KTM Duke 790’ı denedikten sonra 1290 Super Duke R nasıldır acaba diye düşünmeden edemiyor insan.

Açık bir remus egzozla, KTM Duke 790’ın sesini mutlaka dinleyin.

Motoru rafine hale getiren bazı özellikler:

En önemlisi kaydırmalı debriyaj, vites düşürürken yaşanan kompresyonun arka tekeri kitlenmesini engellerken, debriyajı da yumuşak bir şekilde kontrol etmenizi sağlıyor. “Ride by wire” konusunu harika çözen markalardan birisi KTM, gaz telinini mekanikliği ve verdiği zevki alıp götürdü ilk çıktığında elektronik sensörlü gaz kolları, KTM’in ride by wire’ı ilk günden itibaren keskin ve kararlı, bunu da geliştirmişler.

790_2.JPG

En önem verdiğim özellik gidon amortisörü standart. Kullanırken faydasını hissediyorsunuz, ön taraf stabil, o kadar torka ve hafifliğe rağmen ne bir kafa sallama var, ne de önde bir hafiflik ve boşluk…

790_4.JPG

Quickshifter hem vites yükseltirken, hem de vites düşürürken mevcut. Şuana kadar kullandığım en başarılı quickshifter, tam gaz giderken yolu takip edip, vites ışığı uyarısıyla, quickshifter’ı kullanarak hızlanma kesintiye uğramıyor.

pho_bike_det (2).jpg

4 Sürüş modu mevcut. Bunlardan en dikkat çekicisi Track Mode, bu moddaki çeşitli özellikleri kapatabildiğinizi gördüğünüzde aslında, motorun hangi elektronik özelliklere sahip olduğunun farkına varıyorsunuz. Anti-wheelie, tek teker önleyici bu modda kapanabiliyor.

ktm-790-duke-11.jpg

Elektronik destekleri kapatabilmenizin yanında gaz tepkisini de ayarlayabiliyorsunuz ki bu çok gerekli. Çünkü gaz kolunun turu çok uzun, tur motosikleti gibi döndür döndür bitmiyor. Tam gaz gidebilmek için spor modda bile sağ bileğinizi zorlamanız lazım, bu da gidonun dengesini bozuyor. Gaz kolunun tepkileri, sürüş moduna göre değişirken, en agresif hali “Track” yani pist modunda alıyor. Bu modda gaz kolunun güç haritasında oynamalarda yapabiliyorsunuz

790_5.JPG

Launch kontrol, kalkış sırasında motorun devir seviyesini sabit tutup, muazzam bir kalkış yapmanızı sağlıyor. Çekiş(Traction) kontrol sisteminin seviyelerini ayarlayabiliyorsunuz.

790_6.JPG

Bir de supermoto modunun olduğundan bahsediliyor denemedim. Bu modda arka tekeri kilitleyerek drift yaparak sürebiliyorsunuz. Arka tekere bağlı olan ABS devre dışı kalırken, ön tekerdeki ABS aktif.

pho_bike_det (3).jpg

Tüp şasi, hafifliğin sebeplerinden biri ancak şasinin turuncu olmasını isterdim. Nasıl Ducati’ye kırmızı tüp şasi yakışıyorsa, KTM’e de turuncu yakışıyor. Fren kaliperlerine bybre yazmamışlar, kaliperler KTM logolu gelmiş, Performansları bremboları aratmıyor, her frende diskleri ısırıyor.

2018-KTM-790-Duke-action-shots_2.jpg

Gidonu oldukça rahat, lansman modelinde bulunan gidon ucuna takılan aynalar bambaşka bir agresiflik katıyordu. Bunu gözüm aradı, standart aynalarla diğer düşük cc duke ailesinden  ayrışamıyor. Selenin arka kısmına mono kapak takılabiliyor.

120171218181931867-711179.jpg

Kullandığım test motorunda mitas lastikler vardı ve ıslak zeminde kullanmama rağmen memnun kaldım.

Processed with VSCO with f2 preset

Sürüş Hissiyatıyla ilgili en çok vurgulamak istediğim şey keskinlik, elektronik sistemlerin size müdahalesi sizi kısıtlamıyor, spor modda olabildiğince az devreye giriyor. Ama çok güvendiğim yumuşak hamurlu bir lastikle sürüş hissiyatının nasıl olacağını merak ediyorum.

2018-KTM-790-Duke-47.jpg

Selenin konfor versiyonu da mevcut ancak çok şık durduğunu söyleyemem. Orijinal selesi daha estetik, ama konforu tartışılır, uzun yola çıkılsa sıkıntı yaratabilir.

64107240000_540x360.jpg

Motor ergonomi olarak pek çok vücut tipine veya oturuş pozisyonuna uyum sağlayabilecek şekilde dizayn edilmiş bu sebeple ideal oturuş pozisyonunuzu bulmakta başta zorlanıyorsunuz. Motorun estetiğini bozmayacak bir stompgrip şart.

Hızlanması muhteşem, heyecanlandırıyor ama korkutmuyor. Mesela ön takımdaki stabilitesi, quickshifter’ı, gazı bıraktığınızda yığılmadan lineer bir kompresyonla sürüşü konforlu bir şekilde devam ettirmesi, keşke Hypermotard’da da olsa dediklerim.

790_Duke

Ducati Monster 821 ile karşılaştırsanız nasıl bir sonuç çıkar bilmiyorum. Sadece kırmızı renk veya KTM’in 15 bin kilometrelik bakım aralıkları bile kararınızda belirleyici olabilir. KTM Duke 790 ile muazzam pist süreleri çıkarılabilir. Bir de KTM 790 Adventure’da kullanılacak bloğun performansını da oldukça başarılı buldum. 1. vites ve alt devirler oldukça kullanışlı. Bu arada motor ne kadar agresif görünürse görünsün, şehir içerisinde ve yoğun trafikte bile kullanımı oldukça rahat.

790_1

Çok beğendim ama elimdeki Hypermotard 821’in performans değerlerinin yakınlığı sebebiyle KTM Duke 790 değil, Superduke 1290 R ilanlarına baktım.

KTM motosiklerini test etmemi sağlayan Spormoto’ya ve hoş sohbetiyle Arda Ekserciyan’a teşekkür ederim.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s