BMW R1200 GS ADVENTURE

BMW R1200 GS Adventure’ı inceledik. GS’in ADV donanım farklarını ve 2016-2017 modeller arasındaki farkları vurguladık.

BMW Motorrad, 2017 yılında önceki yıla (145 bin) göre %13’lük artışla 164 bin motosiklet sattı. 2020 hedefleri ise 200 bin motosiklet satmak.

BTET2476.JPG

Peki konumuz BMW Motorrad’ın yıllık faaliyeti ya da finansal performansı mı? Direkt olarak değil ancak 164 bin adet içinde 50 bin R1200 GS satıldığını göz önünde bulundurmak gerek.

R 1200 GS ADV bir motosikletten ziyade yatırıma dönüştü. Rasyonel bir insanın seçebileceği en mantıklı motosiklet…

QWYD3187.JPG

Ulusal paranın değerini yitirdiği ortamda her yıl satın alınması bir o kadar daha zorlaşıyor. Bu da makinanın performansının ötesinde bir arzu nesnesine dönüşmesine yol açıyor. Motosiklet kullanmak konsantre şehir hayatı için rasyonel bir çözümken, bana göre özünde irrasyonel olmalı.

BSBY6958.JPG

Dünya üzerindeki BMW ağı öyle gelişmiş ki, nerede motosiklet sürmek istiyorsanız BMW Rider Academy’nin orada turları var. Kamboçya’dan Kolombiya’ya, Beyrut’tan Sicilya’ya kadar pek çok alternatif mevcut.

R1200 GS’in teknik kabiliyetinden, konforundan ve güvenilirliğinden yurtdışı turlarda faydalanabilirsiniz. Macera’ya atılmanın barındırdığı riskleri, sizin adınıza BMW alıyor ve turu organize ediyor, size konfor alanında bu macerayı satın alıp deneyimlemek kalıyor. Motosikletle maceraya atılmanın, verilecek mücadelenin hazzı başka elbette. Organize edilmiş turlar yerine kendine ait bir motosikletle, maceraya atılmaktan yanayım.

FTAD1771.JPG

Diyelim ki motosiklet satın aldınız, yolda kaldınız, yol yardımdan 2 yıl ücretsiz yararlanabiliyorsunuz. BMW Motorrad müşterisini memnun etmeyi iyi biliyor.

KHJQ2061.JPG

Peki bunca detayı neden verdim. BMW Motorrad’ın amiral gemisinin en donanımlı versiyonu sizi tekniğinden öte bu tarafıyla tavlıyor. BMW R 1200 GS ADV almaya karar vermiş bir kişinin durup da bir KTM veya bir Ducati ile karşılaştırayım diyeceğini pek düşünmüyorum.

OYQS4901.JPG

Genel yaklaşımın aksine şahsi tercihim tüm bu büyük enduro sınıfı içerisinde KTM 1290 ADV S olur. Merak edeniniz varsa incelememizi buradan okuyabilir. Ekonomik bir kısıt bulunmuyorsa muhakkak bir GS bulundururum garajımda dedim ya yatırım tavsiyesi.

IMG_7797.JPG

İtalya’ya, İsviçre Alpleri’ne Türkiye’den motosikleti göndermek yerine yurtdışından kiralamak daha mantıklı diye düşündüğüm için GS’i test ettim. Artçılı bir sürüşü çok rahat yapabilirsiniz. Yeterli eşya taşıma olanağı da sunuyor. 2017 R 1200 GS’i daha önce kullanmıştık, kendisine hayran kalmıştım. Teknik özelliklere geçmeden, daha önce testini gerçekleştirdiğimiz 2017 model R1200 GS yazısını buradan okuyabilirsiniz. 

YGSH1976.JPG

R1200 GS, sele ve ağırlık olarak beni çok şaşırtmıştı ancak ADV ağırlığını hissettirdi. Heybetli makine yolda güven veriyor, kralın tahtında kamyonların yanından bile özgüvenle geçiyorsun. Dünyayı zapt etme hissiyatı veriyor. Makinanın ismi Adventure ama maceradan çok kral tahtındasın. Bir anlamda maceraperestlerin konfor alanı. Usta sürücüler tarafından Rally versiyonunun off-road kabiliyetini buradan görebilirsiniz.

Bu sefer R 1200 GS ADV’yi kullanmak için Borusan Ataşehir’e gittim. Ellerinde ADV’nin 2016 modeli vardı ve onu kullandım. 2017 ve 2016 modeller arasındaki farkları tecrübe etme imkanı yakaladım.

Bir önceki kullanımıma göre daha rahat bir zaman aralığında bu heybetin keyfini çıkararak kullandım. Hava biraz serin, elcik ısıtmalar açık, haliyle keyifli bir başlangıç. Çok sevdiğim Kılıçlı-Bozhane virajlarında sürmek için Riva’ya doğru yola çıktım. Kılıçlı virajlarını bir başka blog yazımızda anlatmıştım, buradan ulaşabilirsiniz.

HSAQ4008.JPG

ADV’nin heybeti görsel olarak da fark ediliyor. Daha fazla kapasiteye sahip olan benzin deposu, depo ve motor koruma demirleri hacimli motosikleti daha da bir büyütüp genişletiyor. Ayrıca yan çanta takmaya hazır halde alüminyum çanta bağlantı aparatları da hazır geliyor.

EFQT8094.JPG

Borusan Ataşehir’e ne zaman gitsem, keyifli sohbeti ile Melih Ünver BMW konusunda ufkumuzu açıyor. Merakımı görünce motosikletin tüm teknik detaylarını daha da hevesle anlatıyor. Bazı okuyucularımızdan zaman zaman neden video çekmiyorsun şeklinde sorular geliyordu. Yeni bir şeyler denemek lazım. Melih’le birlikte 2016 ve 2017 GS’ler arasındaki farkı ve ADV’nin farkını anlatmaya çalıştık.

2016’dan 2017’ye geçilirken en büyük farkın şanzımanda olduğunu test sonucunda söylemek gerekir. Vites geçişleri özellikle 1’e geçiş sırasında oldukça sessiz ve yumuşak hale gelmiş. Temel farklılık şanzıman dişlilerinin daha geniş olmasıyla şafta daha rahat güç aktarması. Yenilenen bu şanzıman ile sürüş dinamikleri ve konforda ciddi farklar oluşuyor. Bu yenilik shifting assisting pro aracılığıyla debriyajsız vites değişikliğine yarayan quick shifterın işini daha hızlı ve konforlu yapmasını sağlıyor.

2017 yılı ve sonrası için hem GS’lerde hem de GS ADV’lerde bu farkı hissedebilirsiniz.

2017 GS Adventure’larda, 2017 GS’lerde olan bütün özellikler standart hale geldi. Bunlar Neler?

  • Hill Holder Yokuş kalkış desteği
  • Yeni şanzıman
  • Dynamic ESA’nın revizyonu

Adventure’ların temelde 1200 GS’lerle farkı:

  • Ön karenaj büyüklüğü, 30 litrelik Alüminyum Depo (GS 20 litrelik plastik depo)
  • Motor ve karenaj koruma demirlerinin standart olarak gelmesi
  • Sis farları
  • Daha geniş ve uzun ön cam
  • Arka ve yan çanta askı iskeletleri
  • Gaga ucu koruma parçası
  • Amortisörlerdeki 2cm’lik, selede 1 cm’lik yükseklik farkı
  • 260 kg ıslak ağırlık (GS 244 kg) (Benzin deposunun %90 dolu ağırlıkla hesap edildiğinde)

2017 yılında R1200 GS ve GS Adventure’larda geliştirilen ve standart hale gelen Dynamic Traction Control’ü şu şekilde anlattık.

ASC (Automatic Stability Control) eski sistemde açıya bakılmaksızın arka tekerde patinaja düşmesini engellemek üzerine kuruluydu. Geliştirilen DTC ise motorun yatış açısını hesaba katarak müdahale edebiliyor, sürücü açısından gaz tepkisi konusunda farklılık yaratıyor.

Ayrıca 2017’den itibaren Dynamic ESA’daki bir başka değişiklik de motosikletin üzerindeki yükü kendi tartabilmesi ve gerekli ayarı otomatik olarak vermesidir. Daha önce kişi sayısına ve çanta yüküne göre manuel olarak ayarlanan yük ayarı, artık otomatik olarak ayarlanabiliyor.

Bir başka yenilik ise TFT ekran, BMW Connectivity

Almanya’da brüt asgari ücret  1.500 Euro, vergi sonrası ele geçen net tutar 1.142 Euro. Almanya’da donanımı en alt seviyedeki sıfır R1200 GS’in fiyatı 16.392 Euro, donanımı en üst seviyedeki R 1200 GS ADV’nin fiyatı 19.176 Euro. Özetle Almanya’da asgari ücretle çalışan bir kişi, boş GS’i 15 Aylık maaşıyla, dolu GS ADV’yi 17 Aylık maaşıyla satın alabiliyor.

Türkiye’de brüt asgari ücret 2.029 TL, vergi sonrası ele geçen net tutar 1.603 TL. Türkiye’da donanımı en alt seviyedeki sıfır R1200 GS’in fiyatı 26.500 Euro (Şubat 2018: 124.500 TL), donanımı en üst seviyedeki R 1200 GS ADV’nin fiyatı 31.000 Euro (Şubat 2018: 145.700 TL). Özetle Türkiye’de asgari ücretle çalışan bir kişi, BMW R1200 GS alamaz. Almaya kalkarsa boş GS, 78 Aylık (6,5 yıl) maaşına, dolu GS ADV, 91 aylık (7.5 yıl) maaşına denk gelecektir.

TIBD7593.JPG

Türkiye’de satılan R1200GS’lerin ÖTV ve KDV tutarlarını göz önünde bulundurursak 10-12 bin Euro’sunun vergi olduğunu görüyoruz yani ürünün vergisiz fiyatının %62’si kadarı vergi olarak ödeniyor.  Ve son tüketici açısından durum her geçen gün daha da kötüye gidiyor, şu aralar ÖTV oranlarının da arttırılması gündemde.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s