Honda Africa Twin İncelemesi

4 kez Paris-Dakar Rallisini kazanmış Africa Twin efsanesinin yeni versiyonunu inceledik. 1000cc’lik motoru, 95 HP güç ve 98 NM tork üretiyor. Özetle efsane devam ediyor.

honda_xrv750_africa_twin_5.jpeg

Dakar Rallisi artık Afrika kıtasında olmasa da, hala off-road konusunda seri üretim motosikletlere katkısı tartışılmaz. KTM son yıllarda inanılmaz bir fark açıp Dakar’ı domine etti. Honda’nın 1986-1989 yılları arasındaki altın günlerinden bir kısım izleyelim.

Bu dakar şampiyonuyla 10 yıldır dünya turunda olan çiftin hikayesini duyduğumda, benim için Africa Twin ismi markanın da önüne geçmişti.

Motosiklete Honda ile başladığım için motorun ne denli sadık ve güvenilir olabileceğine dair şüphem yok. Peki Africa Twin bana ne vadediyor? Honda güvenilirliği, yakışıklı tasarım, artçılı seyahat imkanı, yer yer toprak yollarda sürebilme imkanı 2016 yılında 43 bin TL’den piyasaya sürülen manuel Africa Twin şimdi 53 Bin TL’ye ulaşmış durumda, 2018 yılında da muhtemelen 63 bin TL olacak.

IMG_6842.JPG

Honda Africa Twin için test’e Hazal ile birlikte giderken, Hypermotard ile Polonezköy, Bozhane-Kılıçlı ve Riva rotasını yapıp keyifli bir gün geçirdik. Hypermotard’a o kadar alışmışım ki elimden geldiğince soft kullanabiliyorum. İnce bilek hassasiyeti istiyor. Eşya taşımayacaksanız iki kişi keyifle sürebiliyorsunuz. Ama işin içine iki kişilik uzun yol ve eşyalar girince Africa Twin’i test etmek mantıklı bir tercih.

Pazarlama konusunda Honda Africa Twin için özel çalışmış. İnteraktif videolar hazırlamışlar, ister dağa isterseniz deniz kenarına sörf yapmaya gidebilirsiniz mesajını net vermişler. Görseller çok başarılı. Africa Twin’lerin siyah ve gümüş gri versiyonlarına bayılıyorum.

IMG_6835.JPG

Ve buluşma zamanı… Sürüş modları olup olmadığını soruyorum, Traction’ı en üst seviyeye alıyoruz ne olur ne olmaz. Ve start’a basıyoruz. Muhteşem bir egzoz sesi karşılıyor. Klasik Honda ıslığı ve torklu iki silindirin sesi. Motor sele yüksekliği üzmeyecek kadar iyi 85cm, daha alçak versiyonu da olabiliyor. Yola çıkmak için motoru dikleştirmekte zorlanıyorum.

IMG_6840.JPG

Daha önce R1200GS’te, KTM 1290 ADV S’te, KTM 1190 ADV’de ve Ducati Multistrada’da böylesine zorlanmamıştım. Africa Twin pek benim harcım değil diye düşünürken, 10. Saniyeden sonra alışıyorum. Teker döndükten sonra o kadar esnek ve kıvrak ki, ağırlığını hiç ama hiç hissettirmiyor. Ataşehirdeki yol çalışmalarından, önüme kıran taksi ve minibüslerden çok rahat sıyrılıp TEM’e çıkabiliyorum.

IMG_6841.JPG

Ön amortisörlerin yumuşaklığını hissediyorum, frenle dalma yapacak mı diye test ediyorum. Evet hafif bir dalma var ancak fren stabilitesini bozmuyor. Ayrıca ön taraftaki ayarlanabilir amortisörlerle asfaltta sürecekseniz sert olarak kullanabiliyorsunuz. Farklı bir asfalt lastiği ve sert amortisörlerle ciddi performans verebilir.

IMG_6839.JPG

Gaz tepkisi muazzam, egzoz ve motor sesi de buna eşlik ediyor. Motor ağırlığına rağmen gücünü hissettiren cinsten, gaz açmanın keyifli olmadığı motosikletler ne kadar konforlu olursa olsun bana hamallık gibi geliyor. Bu öyle değil. Asfalt performansı hiç fena değil. Ön tekerin 21 inç olması korkutmuyor.

Motorun üzerinde ata binmiş gibisiniz. Trafikten kıvrak bir şekilde sıyrılabiliyorsunuz. Bu motor günlük kullanıma gelir. Honda güvencesiyle keyifle tüm hayat motosiklet üstünde geçer hissiyatını da veriyor. Piste girilmez mesela, denersin ama ne kadar keyif verir bilemiyorum. (Pistte de gazlayayım diyorsanız yanına bir naked ya da superbike çekmek lazım.)

Lastiklerine alışamadım, bu motorda araziye girmeyeceksem ve günlük kullanacaksam daha yola uygun bir lastik alırdım. Arazi de ise kesinlikle denemek isterdim. Honda Fan Club’ın düzenlediği Africa Twin sahipleri için Murat Yazıcı tarafından verilen off-road eğitimi motorun kabiliyetlerini tanımak için son derece faydalı. İlk lansman test sürüşü ve bu off-road etkinliği çıktığı günden beri  Africa Twin’in marka için bir amiral gemisi olduğunu hissettiriyor.

Honda’nın global vizyonunu gösteren bir etkinlik Temmuz 2017’de Africa Twin’ler ile gerçekleştirildi. Türkiye’den de Ümit Salkım katıldı. Adventure Roads Nordkapp 17 etkinliği’nin sunumu DRD Motorbikes’ın Ataşehir’deki Showroom’unda 21 Ekim 2017 Cumartesi günü 14:00’da gerçekleşecek. Fransız Laurent Cochet’in youtube kanalında bu turdan bir video bulabilirsiniz.

Özetle Africa Twin aldığınızda marka destekli bir vizyon çerçevesinde motosikletin potansiyelini ortaya çıkaracak maceralara atılmak mümkün.

Geleyim olumsuz özelliklere, orta sehpa taktırdığınız zaman, yan çantalar da motosikletin üstündeyken, motoru orta sehpaya almanın imkansız olduğundan bahsediyorlar.

IMG_6838.JPG

Mavi-Kırmızı-Beyaz renklerdeki versiyonun jant tellerinde paslanma olduğuna dair çok fazla kişiden bilgi aldım. Yeni modellerde bu problemlerle karşılaşılmadığını belirttiler.

Dünya üzerinde 12.000 km olan servis aralığının Türkiye’de 6.000 olması tabi kafaları kurcalıyor. En az 8000 ya da 10000 kmlik bir servis aralığı olması gerekirdi. Bu motosiklet çok üretilecek çok satacak, kronik problemleri keşfedilecek ve rahatlıkla ileride özel servislerde bile hizmet alabileceksiniz. Ancak Honda motosiklete biniyorsam kesinlikle yetkili bir servisi tercih ederim.

Engine_protector.jpg

Ayrıca Honda’nın sadece Africa Twin değil, VFR800X Crossrunner modeli için de duyduğum yedek parçalarının oldukça pahallı olduğu. Bir yan aynanın 600-700 TL’leri bulduğu, Africa Twin’deki far sisteminin neredeyse sıfır CBF150 fiyatı olduğu gibi duyumlar. Çözümü yok mu elbette var. Çeşitli korumalarla motoru kullanmak, far korumaları, motor korumaları, güzel uygulamalar motoru daha da agresif gösterebiliyor. Ancak şu ön camın uzatılması işi hiç bana göre değil. Araziye girmek isteyen ve ayakta kullanmak isteyenler için ön camı uzatmak çok büyük risk, ayrıca makinanın estetiğini elinden alıyor.

Son olarak Saffet Üçüncü’nün Africa Twin incelemesi’ni de izlemenizi tavsiye ediyorum.

DCT şanzımandan çokça bahsetmiş. Motosikleti DCT şanzımanıyla birlikte arazide kullanmayı çok isterdim. Bu motosikleti Honda başka hiçbir modelle karşılaştırmak istemiyor, tek rakibimiz eski Africa Twin diyorlar. Honda Africa Twin’in yaratıcısı Tetsuya Kudo motosiklet için bir hayli zaman harcamış. 1988 yılından bu yana Kudo’nun tam 28 adet pantenti var. Motosiklet dünyasına katkısı oldukça büyük. Patentleri merak ediyorsanız, buradan ulaşabilirsiniz.

LPL-Test-Tetsuya-Kudo-03-1024x682.jpg
Africa Twin’in yaratıcısı Tetsuya Kudo

Bütçe bakımından, F800GS ve KTM 1090R ile karşılaştırsam, Africa Twin’i tercih edebilirim. Ancak ne kadar arazide ne kadar yolda kullanacaksınız. Ona göre karar verip bu motoru seçmekte fayda var. Ben zamanımın %50’sini toprak yolda ya da arazide geçiriyorum diyorsanız. Neden bu kadar ağır motorları tercih edesiniz. 250cc’lik 4 zamanlı KTM, Yamaha veya Honda’nın crossları işinizi görebilir. Hatta tek kişiyi taşıyacaklarsa dünya turuna bile çıkarabilirler.

maxresdefault.jpg

Yol ve seyahat motoru olarak tercih edecekseniz. Africa Twin fazlasıyla arazi donanımlı. Adventure Bike’ları günlük kullanmak, biraz şehir içinde SUV kullanmak gibi, yine işletme maliyeti ve yüksek kilometrelerde üzmeyecek gibi duruyor Africa Twin. İki kişilik seyahatlere çıkabilmek ciddi anlamda aklımı kurcalasa da, ben dönüp dolaşıp kürçkü dükkanına dönüyor Ducati’lere bakıyorum.

IMG_6836.JPG

Özetle çok beğendim hatta beklentimin çok üstünde çıktı, ancak bu inceleme Africa Twin’in olsa olsa %10’luk Buzdağının görünen kısmı olur. Uzun yol ve arazi performansını görmeden yorum yapmak haksızlık olabilir. Honda sahibi olmayı bilmem ama Africa Twin sahibi olmak ayrıcalıklı hissettirir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s