Hypermotard SP ile Stelvio Pass

Hypermotard’la Alplere giden Paton77 ile ropörtaj gerçekleştirdik. Alplerde gün gün rotasını anlattı.  Hırvatistan Kıyılarından tavsiyeler aldık. Neden Ducati Hypermotard’ı seçtiğine değindik.

Nerede doğdun büyüdün? Gündelik hayatta neler yapıyorsun?

Avusturya’nın Graz şehrinde doğdum. Ve buradan hiç ayrılmayı düşünmüyorum. Henüz üniversitedeyim ve ekonomi okuyorum, haliyle şimdilik sabit bir gelirim yok. Gelecek yılın sonunda okulu bitirmiş olmayı umuyorum.

CAP07.PNG


Motosiklet kullanmaya ne zaman başladın ve ilk motorun neydi?

15 yaşındayken motosiklet kullanmaya başladım ve ilk motorum Derbi Senda DRD 50 SM’ydi. 18 yaşına geldiğimde KTM 640 LC4 Supermoto ile değiştirdim. 25 bin kilometre boyunca KTM’i kullandıktan sonra Ducati’ye geçiş yaptım.

Neden Ducati Hypermotard SP’yi seçtin?
Oturma pozisyonu için supermotoyu tercih ediyorum. Motosiklet eğitimleri dışında başka tarzda motosiklet denemedim ve her seferinde supermotoya dönüp bindiğimde mutlu oldum. Bu oturma pozisyonu ile uzun yolculuklar yapmanız mümkün oluyor. Ducati’yi günlük olarak kullanmıyorum ama neredeyse her haftasonu biniyorum, özellikle de tatillerde uzun yol yapıyorum.

Supermoto ile devam etmek istediğim için Hypermotard’ı seçtim. Özellikle iki silindir olan bir makine bakıyordum. Ne KTM 990SMR ne de Aprillia Dorsoduro ilgimi çekti. Hep Hypermotard’ı istiyordum. 2015 model olarak önceki versiyonlarından daha başarılı olan SP versiyonunu aldım bu yüzden şanslıyım.

cap02.PNG

Neden KTM ya da Aprillia seçmedin? Bunu biraz daha açabilir misin?
Ducati ve diğer motosikletler diye ayrım yapıp, seçimimi bariz bir şekilde yapsam da başlarda Avusturya’da yaşıyor olduğum için KTM almaya hayır demek çok zordu. KTM benim sevdiğim tarzda motosikletler üretmeyi bıraktı, yeni modelleri ilgimi çekmiyordu. Tam bu sıralarda Ducati 2013’te yeni Hypermotard’ını tanıttı. Sadece tasarımı bile beni Aprillia veya KTM almaktan vazgeçirdi diyebilirim.

CAP01.PNG

Hyper ve Ducati ile ilgili internette pek çok problemle karşılaştım ama dürüst olmak gerekirse 25 bin kilometreyi aştım ve herhangi bir problem yaşamadım. 2015 modellerde 2013 yılındaki üretimden beri süre gelen bazı problemleri aştıklarını duydum, sebebi bu olabilir. Ducati her geçen gün geçmişten birşeyler öğreniyor, yeni problemler çıksa bile bunları gelecekte çözeceklerini ve güncellemeler ile sorunları aşabileceğimi düşünüyorum. Ducati benim için saf zevk ve saf aşk.

IMG_20170713_141745_HDR.jpg

Peki Ducati Avusturya’da meşhur mu?
Avusturya’da bir KTM kadar popüler olması biraz zor, hatta diğer superbike marka ve modellerine göre de Ducati Hypermotard az biliniyor.

KTM ve Ducati arasındaki temel farkı kısaca söylemeni istesek…
Temel farkları söylemek o kadar da kolay değil ancak, kesinlikle söyleyebileceğim şey KTM’in şanzımanı Ducati’ye göre daha yumuşak.

Hırvatistan seyahatin nasıldı? Yolun en güzel yeri neresiydi? Tavsiyen var mı?
Hırvatistan seyahatimiz muhteşemdi ama çok kısa bir turdu. 3 günden daha fazla bir zaman ayırmayı isterdim. Rijeka’dan Split’e kadar olan sahil yolu muhteşem. Ayrıca Krk ve Cres adalarını tüm motosikletlilere tavsiye ederim.

 

6 GÜN 2300 KİLOMETRE SÜREN DESMO TUR: AVUSTURYA-İSVİÇRE-İTALYA 

yol rotası.PNG

Desmo Tur 1 : Birinci Gün (630km)

Rotamız: Graz (mw A9) – St. Michael (mw A9) – Liezen (mw A9) – Schladming – St. Johann im Pongau – Zell am See – Großglockner High Alpine Road – Lienz – Felbertauernstraße – Mitersill – Gerloßpass – Zellberg- Zillertaler High Alpine Road – Wiesing (mw A12) – Imst (“Hotel Neuner”)

Ağustos ayında bile sabahları oldukça soğuk Kuzey Styria, buradan Salzburg’a doğru sürüyoruz. Salzburg kış sporları için çok meşhur Kitzbühel Alpleri için de bir geçiş noktası. Großglockner Alp Yolundan gidiyoruz.

 

Großglockner (4).jpg
Großglockner

 

50km boyunca muhteşem virajlar ve manzarayla sürüyoruz. Edelweißspitze 2572m en yüksek noktasına çıkmak için 25 Euro’ya günlük bilet almak zorundayız. Ardından Felbertauernstraße tünelinden geçmek için yine bilet alıyoruz ve 30km boyunca yine harika manzara eşliğinde gidiyoruz. Gleroßpass’te yine bilet alıyoruz. Zillertaler Alp yolu günün son geçişi, çok dar virajların olduğu tek şerit bir yol ama gökyüzünde sürüyormuş gibi hissettiriyor. İlk gün 630 kilometre sonunda otelimize vardık. (Hotel Neuner, harika yemekleri olan kapalı garajlı bir otel.)

Desmo Tur 2: İkinci Gün (450 km)

Rotamız: Imst – Fernpass – Namlos Valley – Hanhtennjoch – Imst – St. Anton am Arlberg- Fontanella – Bludenz – Silvretta High Alpine Road – Landeck – Kaunertaler Glacier Road – Imst

Namlos Vadisi: Bir sağa bir sola sürekli viraj, motosikletliler için harika bir yol.
Hanhtennjoch:Yolculuğun en güzel yollarından biri, yükseklerden aşağı baktıkça etraf Mars gibi görünüyor.

(Hanhtennjoch geçidi önemli! İsmail Terzi’nin de Fiat 124 Abarth ile yaptığı bu yolun yazısına buradan ulaşabilirsiniz.)

hann.PNG

Silvretta Alp Yolu: Yine bilet alıyoruz bu sefer 12 Euro, herkese tavsiye bu rotayı Batıdan Doğuya doğru yapmakta fayda var. Tam 32 tane firkete (hairpin) viraj dönebiliyorsunuz
Kaunertaler Buzul yolunda 2750 metrelik zirveye tırmanırken tam 29 tane viraj var.

 

Kaunertaler Glacier.jpg
Kaunertaler Buzulu

 

Ertesi gün çok şiddetli yağmur yağınca otelden çıkmayıp dinlendik.

Desmo Tur 3: Üçüncü Gün(330 km) ve Dördüncü Gün (350 km)

Rotamız: Imst – Landeck – St. Anton am Arlberg – Feldkirch (AUT/Liechtenstein boarder)- Vaduz – Walensee (SUI) – Klausenpass – Schattdorf – Andermatt – Furkapass – Obergoms – Ulrichen (“Hotel Astoria”)

Artık Avusturya’dan İsviçre’ye doğru sürüyoruz. Bir önceki günün etkisiyle, hava bulutlu ve oldukça soğuk. 10 derecede sürmek bir hayli zor.

Klausenpass: Yağmur yine başlıyor, hava 0 dereceyi gördü. Hayatımın en zor sürüşlerinden biri, güneş açtığı anda yol harika bir hal alıyor. 1950 metre’de güneş açsa da üşüyoruz.

CAP06.PNG

Furkapass: Furka çok meşhur, 2015 yılında KTM 640 ile geldiğim zamanları hatırlıyorum, hava konusunda pek şanslı değildim. 2270 metreye doğru tırmanıyoruz. Grimselpass’ta manzara muhteşem.

Kapalı garajı olan Hotel Astoria’da kalıyoruz. Yemekleri güzel, otel konforu idare eder.

Sella Pass.jpg

Dördüncü Gün

Nufenenpass:Karlı dağların manzarasında 2480 metreye tırmanırken yine sürekli viraj

Gotthardpass: Zirveye giden iki yol var. Biri yeni biri eski, 2015 yılında KTM ile geldiğimde yenisinden gitmiştim bu sefer eskisini deneyelim dedik.Çok daha fazla viraj var.

Oberalppass ve Flüelapass yine harika manzaraları olan geçişler.

Berninapass: Bianco gölünün etrafına karlı dağlar ve masmavi su, burayı da geçtikten sonra İtalya’daki otelimize doğru sürüyoruz. Hotel Cervo: yemekler harika, oda dehşet büyük ve elbette kapalı garaj.

Desmo Tur 4: Beşinci Gün (370 km) ve Altıncı Gün (500 km)

Beşinci Gün
Rotamız: Livigno – Foscagnopass – Bormio – Passo Stelvio – Passo di Monte Giovo – Sterzing – Brixen – Passo delle Erbe – St. Martin Thurn – Sella Ronda – Arabba (“Garni Marilena”)

İtalya’nın Dolomitlerinde kullanmak harika, güne bulutlu ve soğuk başlıyoruz.

Foscagnopass: Güzel ama artık virajlara doymuş durumdayız, özel bir manzara yok.

Passo Stelvio: Motosikletlilerin Mekke’si, buraya üçüncü gelişim, beni nelerin beklediğini biliyorum. Viraj, Viraj, Viraj… Ama garip olan tek şerit karanlık tüneller, motosikletle nispeten daha rahat geçebiliyoruz.

Stelvio Pass.jpg

Passo Valparola/Falzarego/Pordoi/Gardena harika geçişler ve artık İtalya’da olduğumuza göre geçişler için Avusturya gibi bilet almamıza gerek yok. Hotel Garni Marilena yemek harika, oda biraz ufak ama kapalı garajımız var.

Altıncı Gün

Rotamız: Arabba – Passo di Giau – Cortina d’Ampezzo – Tre Cime di Lavaredo – Lago di Sauris- Tolmezzo – Plöckenpass (AUT) – Arnoldstein (mw A2) – Graz

İtalyan Dolomitlerinden sürerek tekrar eve dönmek muhteşem.

CAP04.PNG

Passo di Giau: Bu yolun muhteşem bir manzarası var, gökyüzünde tek bir bulut bile yok şansımıza, 29 adet firkete (hairpin) viraj da cabası.

Tre Cime di Lavaredo: İtalya’da bilet (15€) aldığımız tek yol, ama havanın güzel olduğu günlerde bir hayli trafik var. Turkuaz Sauris gölünden geçip, korkutucu tünellere doğru sürerken eve yaklaştığımı hissediyorum. Son dağ geçişi Plöckenpass ve artık Austria tabelasını görebiliyorum. Ardından otobana bağlanıp eve ulaşıyoruz.

CAP05.PNG

Son sorum, Türkiye’ye hiç geldin mi? Türkiye ve İstanbul ile ilgili dışarıdan nasıl bir izlenimin var?
İstanbul’a hiç gitmedim. Üç yıl önce lise mezuniyetinden sonra Antalya, Belek tatili yaptım ve çok keyifliydi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s