İNGİLTERE: Lake District (BÖLÜM 1)

Londra’dan Edinburgh’a York ve Lake District’ten geçerek gerçekleştirdiğimiz yolculuğumuzun hikayesini okurken harika virajlar ve muhteşem manzaralar bulabilirsiniz.

İngiltere, İskoçya ve İrlanda’yı içeren bir tur yapmayı kafaya koymuş, bilindik şehirleri trene gezmeyi düşünüyorduk. Biletleri araştırdığımızda fiyatların yüksek olduğunu gördük. Liseden arkadaşım Ezgi ile İngiltere üzerine konuşurken, araba kiralayıp Lake District ve Isle of Skye’ı gezmemizi tavsiye etti. Bu Yolculuk, Isle of Skye ile bambaşka bir motivasyon kaynağı oldu. Muhteşem virajları, harika doğasıyla yaptığımız en güzel yollardan biri.

İngiltere Yolculuğu

Otomobil, motosiklet veya bisiklet ile bahsedeceğimiz bu rotaları yapın, her birinde bu güzelliğin farklı bir doyumunu yaşarsınız. Sırt çantalarıyla doğa yürüyüşü yapanlara da , karavanla gezenlere de rastladık, özendik.

Bu turu üç bölüme ayırdık. İlk bölüm İngiltere, ikinci bölüm İskoçya ve üçüncü bölüm ise İrlanda olacak şekilde yayınlayacağız.

Yolu anlatmadan önce, İngiltere’de nasıl araba kiraladık, neler yaşadık onlara değinelim.

Kayak.co.uk sitesinden Entreprise firmasından, Londra şehir merkezinden almak üzere 6 günlüğüne otomatik bir Vauxhall Astra kiralayıp ödemesini kredi kartı ile yaptık. Otomobili almaya gittiğimizde, tüm prosedürleri anlattılar, sözleşmemizi imzaladık. Tam ne kadar titiz çalışıyorlar diye düşünürken, daha düşük bir sınıf olan Ford Fiesta vermeye çalıştılar.

Sinirlendim, kesinlikle kabul etmeyeceğimizi söyledim, bütün dünyada bu işin sözleşmede yazan aracın muadili veya daha iyisi verilerek işlediğini kendilerine anlattım. Müdürleriyle konuşmaya gittikten sonra yaşananlar için özür dileyerek, herhangi bir ek ücret olmadan Vauxhall Mokka’yı alabileceğimizi belirttiler. Aracı teslim ettiklerinde 6 mildeydi. Araçtaki Apple Car Play ve Navigasyon keyfimizi yerine getirdi.

224 Pound’luk ödemeyi peşinen yapmıştık. Teminatlarla birlikte 320 Pound’luk bir ödeme daha yaptık. Herhangi bir zarar olmaması halinde sadece 72 Pound’luk kısmını kesip geri kalanını iade edeceklerini belirttiler. Nedir bu 72 Pound derseniz Aracı Londra’nın şehir merkezinden aldığınız için ödediğiniz şehre giriş vergisi. Araç tesliminden sonra teminat olarak ödediğimiz tutarın iadesini sorunsuz aldık.

SHFV3707

Özetle Isle of Skye’a gitmek için Glasgow’a inip araç kiralamak daha mantıklı olabilir hem de oradan Isle of Skye’ı da aşan bir tur yapılabilir. Londra’dan kiralayacaksanız şehir dışındaki havalimanlarına inip direk havalimanından kiralayın veya Glasgow’a uçak bileti alıp kiralamanızı oradan gerçekleştirin.

Diğer bir konu ise sağdan direksiyon, üzerimde ciddi bir stres vardı. Londra şehir trafiğinden nasıl sıyrılıp kendimizi otoyola atacağız diye düşünüyordum. Kurallar çok net belirlenmiş olduğu için, navigasyonumuzun yönlendirmesi ile rahatlıkla şehri terk ettik. Agresif bir sürücü kitlesi de olmadığının da altını çizmek gerek.

Londra’da 5 günlük turistliğin ardından rotamız Cambridge ve York.

Mola yerine vardığımızda gerginliği atmış otomobile alışmaya başlamıştım. Cambridge ufak ve turistik bir yer, şehir içi trafik ve park problemi endişelendiriyordu. Park&Ride tabelası gördük. Aracı 1 Pound karşılığında şehrin yakınına parkedip, 3 Pound’luk otobüs biletleriyle dertsiz tasasız bir turiste dönüşebiliyorsunuz.

Cambridge’de 1-2 saat gezdikten sonra yola devam ettik. Harika bir üniversite şehri. York’a doğru sürdükçe haftasonu olmasının da etkisiyle bir hayli motosikletli gördük. Yalnız motosiklet sürücülerinin çoğu oldukça sakin kullanıyor, trafik içerisinde de diğer sürücülerden saygı görüyorlar.

Yol üzerinde büyük bir Ducati Showroom’u ve Servisi görüp durduk, sohbet ettik, parça sorduk, işçilik fiyatlarını araştırdık. Şeffaflık üzerine kurulu bir servis politikası için tüm modellerin bakımlarının ne kadar sürdüğünü ve saatlik ne kadara faturalandırılacağı duvarda asılıydı. Kendi motorumla ilgili spesifik sorularıma detaylı yanıt alırken, bakımlar için yedek parçalara teker teker bakıp fiyat verdiler.  Ducati showroom’unun nasıl olması gerektiğini özetler niteliktydi.

York’un etrafı ve otoyol dışındaki yol alternatifleri harika, muhteşem bir asfalt kalitesinin yanı sıra doğru eğimli tatlı virajlar var. York’a varana kadar onlarca cabrio ve 9 adet çeşitli jenerasyonlardan Mazda Miata gördüm. Bu yolları bir Miata veya Jaguar F Type’la bir Porsche ile yapmak kim bilir nasıl tat verir diye düşünürken, hayallerden uyandıran motosikletler bir bir geçiyorlardı. Londra’dan lüks ve spor bir otomobil kiralamak isterseniz karşınıza çıkabilecek iki günlük ücretler ve teminat tutarları şu şekilde:

Jaguar F Type Cabrio.png

Aston Martin.png

Hava muhteşem. York şehrinin içerisine girmeyip şehre yakın bir yerde kaldık. Thistledown adında keyifli bir butik otel. Ağaçların arasından bir yola sapıyorsunuz bahçesi çıkıyor karşımıza, gezmekten yorulmuşuz. Yakında Uzakdoğu restoranı olduğunu söylüyorlar, fırsatı kaçırmıyoruz.

York öyle bir şehir ki, Kuzey İngiltere’nin başkenti olarak anılıyor. Leeds’e ,Manchester’a, Liverpool’a ve Londra’ya çok uzak sayılmaz. Muhteşem yolları olduğundan mıdır bilinmez çok motosikletli var.

Yeni güne York’u gezerek başladık, Harry Potter’ın bir sahnesinin geçtiği sokağı ziyaret ettik. York’un tarihi atmosferini dolaştıkça hissediyorsunuz. Yolumuz çok uzun Yorkshire Dales National Park’ın yanından geçerek Lake District National Park’a doğru yol alıyoruz. İnanılmaz bir doğa, keyifli ve ölçülü tesisler, tertemiz bir tatil mekanı. Bir sürü göl var. İsterseniz tekne kiralayıp gölde gezinti yapabiliyorsunuz.

Neredeyse şehir büyüklüğünde ulusal bir park. B road’lar ile doğada yol alıyoruz. hem Motosiklet kullanıcıları için hem de otomobiller için muhteşem bir yol.  Yer yer yağmur şiddetleniyor. Yolumuz çok uzun, Edinburgh’a varmamız lazım. Lake District’te kamp yapsak muhteşem olabilirdi. Ama tüm otel rezervasyonlarımızı yapmıştık.

Virajlı yollardan ana yola bağlanıp, otoyolda yol almaya devam ediyoruz. Akşam çok geç olmadan Edinburgh’a varacak gibi görünüyoruz. Ancak 70 mil kala yanlış sapaktan çıkınca otoyoldan çıkıp tek şerit yollardan rotamıza devam ediyoruz. Harika virajlar ve ağaç tünelleri var, ancak hava zifiri karanlık. Deli gibi yağmur yağıyor. Korku filminin içine düştük düşeceğiz, neyseki pek çok koşulda sürdüğüm için rahatım ama silecek yetişmiyor ezbere gidiyoruz.

Processed with VSCO with m5 preset

Londra’dan kuzeye çıkarken York şehrinin etrafında pek çok ulusal park bulunuyor. Bu ulusal parkların harika virajlı yolları var. Belki de bu yüzden York civarında çok fazla motosikletli gördük. Haftasonları tek şerit gidiş geliş yollarda uzun konvoylar oluşabiliyor, yol tabelalarında da bunu belirtmişler ancak ben bu yol boyunca hatalı bir geçiş yapan veya hız sınırını aşan bir motosikletli görmedim.  Otomobillerin hepsi trafiğe çok saygılıydı. Tatilinizde boşu boşuna sinriniz bozulmuyor ve tehlike yaşamıyorsunuz. İnsan yoğunluğu az ve hayat dingin.

Londra’dan York’a doğru Kuzeye çıkarken, Birmingham’ın kuzeyinde, Manchester’ın doğusunda kalan Peak District National Park’ın içerisinde. Motosikletle yaklaşık 2 buçuk saat sürmesi tahmin edilen ve özellikle motosikletliler için meşhur olan bu 70 millik yol: Glossop’tan başlıyor, Hathersage, Bakewell, Hope, Chapel-en-le-Frith’ten geçerek tekrar Glossop’ta bir loop oluşturarak bitiyor.

peak district.PNG
Peak District

Yolunuz Manchester’a düşerse ya kuzeye çıkarken vaktiniz varsa Peak District National Park’a girilebilir.

York’un kuzey batısında Lake District’e giderken yol üzerinde bulunan Yorkshire Dales National Park içerisinden geçen motosikletliler için yine çok ünlü olan bu yol 100 mil olmasına rağmen yaklaşık 3 saatte tamamlanabileceği öngörülüyor.

yorkshire dales.PNG
Yorkshire Dales

Son yol önerisi olarak bu bölüme ismini veren Lake District içerisinde gezilebilecek yolları içeriyor. 144 Mil süren bu yoldan seyahetimizde biz de geçtik ve keşke burada konaklasaydık dedik. Muhteşem bir yer, pek çok motosikletli görebiliyorsunuz. Haritada verdiğim loop’u bitirmek isterseniz yaklaşık 4-5 saat harcamanız gerekiyor.

Windermere’den başlayan yol; sırasıyla Patterdale, Stainton, Cockermouth, Buttermere, Egremont, Coninston, Ambleside’dan geçerek tekrar Windermere’da son buluyor.

Ullswater-as-an-example-of-Cultural-Landscape-WEBSITE-resized.jpg
Lake District

Ayrıca Londra civarından motosiklet kiralamak isteyenler içinde bir kaç alternatif bulunuyor. Fiyatları ve teminatları görebileceğiniz şekilde bazı motosikletleri paylaşıyorum.

low budget rent.png

Daha uygun bütçelerle yolculuk yapmak için Londra’dan kiralayabileceğiniz. Honda CBX500 ve BMW G650 GS gibi modeller bulunuyor. Biraz daha performanslı ve konforlu olmasını istediğiniz zaman fiyatlar %45’e yakın artıyor.

Ducati Multistrada ve KTM 1190 Adventure’ın haftalık fiyatları birbiriyle aynı, BMW R1200 GS Adventure kiralamak istediğinizde de yine aynı fiyatı ödeyeceksiniz yalnız depozito bir miktar daha fazla olabiliyor.

Londra Motosiklet Kiralamak için bazı adresler şu şekilde:
Gitmeden muhakkak motosikletler için rezervasyon yaptırın ve ek istediğiniz bir ekipman varsa bunları bildirin.

İngiltere’ye gitmişken motosikletle ilgili Londra’da Ace Cafe’ye uğranabilir. Ayrıca California Superbike School‘un tarihlerine denk getirebilirseniz, burada Ducati Panigale’lerle Silverstone pistinde ders alma fırsatını yakalayabilirsiniz.

Haftaya gezimizin ikinci bölümü olan İskoçya ve Isle of Skye’ı yayınlayacağız. Takipte kalın.