Ducati Monster 695 ile İğneada Turu

Hedef Bulgaristan sınırı, İğneada. Ducati Monster ile uzun yol yapmayalı baya oldu. Ormanda serin virajlar tek hayalimiz. Rotaya bir de Dupnisa mağarasını ekledik, balığımızı da yedikten sonra İstanbul’a döndük.

igneada genel harita

Üçüncü Havalimanı inşaatından dolayı başımıza ne geleceğini geçmiş haftalardan çok iyi biliyoruz. Tayakadın yolu  inşaat (doğa katliamı) sebebiyle  kapalı olduğu için TEM’den Çatalca’ya gittik. Çatalca’dan Subaşı, İhsaniye’ye eski güzergaha döndük. Haftasonu saat erken kalkıp yol almazsanız, gidiş ve dönüşte trafikle uğraşmak zorunda kalıyorsunuz.

İğneada rotasında Karaburun, Ormanlı, Yalıköy, Çilingoz, Kıyıköy gibi daha yakın kaçış noktaları var. Çilingoz Plajı’na Ducati Streetfighter ile gittiğimiz yol notlarına buradan ulaşabilirsiniz. Diyelim ki yolda oyalandınız, İğneada’yı gözünüz kesmiyor o zaman yakın noktalarla günü fazla zorlamayın derim.

Processed with VSCO with f2 preset

Daha önce iki kez İğneada’ya gitmiştim. 2013 yılında, Monster 696 ile ilk gidişimdeki keyfi unutamıyorum. O dönem için yepyeni virajlar dönmüştüm.  Demirköy’e doğru tırmanırken, yol yapım çalışması vardı. Tenere’ler 50 km hızla giderken ben anca 30 km ile seyredebiliyordum. Hedefe kitlenmiştim. Monster inatçı motordur. İğneada güzeldir özellikle de turizm sezonu dışında.

Acayip sisli bir havada İhsan ile tekrar gittik, görüş 15-20 metrelerde. Bu yetmiyormuş gibi Dupnisa Mağarası’nın kapalı olduğunu bilmeden o yöne sapmıştık. Yavaşladığımız ve fotoğraf çekmek için durduğumuzda İhsan arka lastiğin bittiğini ve çıkan telleri gördü. Biz motoru Demirköy’deki benzinliğe bırakıp, Multistrada’yla birlikte balık yemeğe gittik. Multistrada artçısı olmak güzel bir şeymiş dedim. Arkama yaslanıp yolu izliyorum, arada fotoğraf çekiyorum. Yukarıdaki ve aşağıdaki fotoğraf o günden.

Saray, Vize, Poyralı derken artık yolun eğlenceli kısmı başlıyor. 3. Havalimanı inşaatı olduğu için buraya kadar ki kısım hamallıktan ibaret. Oysa Göktürk’ten direk Tayakadın’a devam edebilsek, keyifli bir şekilde gidecektik.

igneada harita detay

Yenice’den Demirköy’e kadar çılgın virajlar var. Geçen hafta (Temmuz 2017) gittiğimizde yolun bir kısmını yenilemişlerdi, buraya 2017 Eylül’de okullar açıldıktan sonra gitmek gerek asfalt harika olur, hava biraz serinler, İğneada tenha olur.

Buraya günübirlik gelmeyi gözünüz kesmiyorsa, kalacak otel ve kamp alanı mevcut. Belki de Cumartesi erken çıkıp,  ertesi gün de 12’yi geçirmeden dönüşe geçilmeli. Böylelikle Mağarası, Köyleri, Longoz ormanlarının hepsine vaktiniz olur.

Processed with VSCO with f2 preset

İğneada Çapulcu Mehmet Dede Kamp alanı, İğneada’dan Limanköy’e giderken yol üzerinde solda bulabilirsiniz. Kamp keyifli olabilir.  Ayrıca çeşitli kategorilerde bir kaç otel de var, otelde kalmanız gerekiyorsa, yer ayırtmanızı tavsiye ederim.

Önceki gün İhsan solo olarak Domaniç yapmasına rağmen, Demirköy’deki Dupnisa tabelasına oluru veriyor. Bu arada o noktaya gelene kadar omzumdaki kırık ağrıyor, belim, dizim her yerimde ufak ufak ağrılar hissediyorum. 3. gelişimde hala Dupnisa mağarasını görmesem içimde kalacaktı.

Processed with VSCO with m3 preset

Ducati Monster hakiki motosiklet,  Termignoni egzozu ve ona uyumlu gaz tepkileri, sürekli gaz açmaya teşvik ediyor. Motorun hava emiş sesini anlatmama gerek bile yok. Desmodromic valflerin mekanik sesi de cabası. Monster’da nasıl pozisyon alınacağına alışmamışsanız, işiniz zor. Superbike’a yakın doğru pozisyonlanma ile,  bilekleri kasmaya gerek yok, omuzları ve göğsümü rüzgara bırakıyorum.

Dupnisa Mağarası yolunda manzarası ferah bir yolda durup, kendimizi gölgeye atıyoruz. Dinlendikten sonra araç kalabalığının Dupnisa mağarasına doğru gittiğini görüyoruz. Mağaranın girişi acayip serin. Dışarısı çok sıcak olsa da içeride mağaranın alt galerisinde bir hayli üşüyebilirsiniz. Karanlık bir ortam ve çok merdiven var. Mağaraya girmeden biraz nefeslenmek gerek.

Processed with VSCO with f2 preset

Mağara ikinci jeolojik zamana ait mermerler içinde, birbirine bağlı iki kat ve üç bölümden oluşuyor ve 16 türde 60 bin yarasanın yaşadığı bir yer. Yarasaların strese girip ölmemesi ve rahat üremeleri için Kasım – Mayıs ayları arasında ziyarete kapalı.

dupnisa

Mağaraya doğru giderken, ufak şelalelerin arasında insanların piknik yaptığını görebilirsiniz. Serinlemek için ideal.

Processed with VSCO with f2 preset

Dupnisa’dan dönüp tekrar Demirköy’e sürüyoruz. Akşam dönüş yolunda karanlığa kalacağımız belli ancak Demirköy- İğneada arasındaki yolu yapmazsak boşuna gelmiş olacağız. Hazır gelmişken Şahintepesi’nde balık yemeden dönemeyiz. Balıklar fena değil, çinekop ve tekir söylüyoruz.

İğneada’dan daha da sınırları zorlamak isterseniz Limanköyden Bulgaristan’a doğru devam ettiğinizde Sislioba ve Beğendik köylerine ulaşabilirsiniz, Sislioba, tepede ve Cenevizlerden kalma Sislioba kalesini barındıran bir köy. Beğendik ise sınır ve sahil köyü. Denizi bir hayli güzel ve berrak, herhangi bir tesis olmadığı için tedarikli gidin. Kamp bile atabilirsiniz.

İğneada merkeze geldiğinizde Limanköy’e devam etmeyip sağ dönerseniz; Orman içerisinde göller bölgesi ve Longoz ormanları var. Mert, Hamam ve Saka gölleri çevresinde ve İğneada Longoz ormanlarında yürüyüş yapabilirsiniz. Türkiye’deki kuş varlığının yarısını burada görmek mümkünmüş, Dünyanın en önemli Longoz ormanlarından.

Longoz Ormanlarını bitirip, Kıyıköy yönünde önce Sivriler sonra Kızılağaç’a giderken yolda Cehennem şelalerini görebilirsiniz. Longoz Ormanlarına girmeden Demirköy’de direk Sivriler – Kızılağaç yoluyla da buraya ulaşabilirsiniz. Meşe ağaçları ile dolu Istranca ormanları her ne kadar Türkiye sınırları içinde adım adım katledilse de, Bulgaristan tarafında özel yasalarla korunuyor. Konuyla ilgili T24’te çıkan bazı haberlere buradan ulaşabilirsiniz.

cehennem

Dönüşü ne kadar geçe bırakırsanız, o kadar trafiğe maruz kalırsınız ve karanlıkta sürmek yorabilir. Günübirlik gidecekseniz, sabah çok erken çıkmanızı tavsiye ederim. Cumartesi sabahından gidip kamp atmak iste İğneadayı doyasıya gezmek için ideal çözüm. Ducati Monster 695 ile harika bir gündü ancak 450 kilometre yapıp, dönüşte karanlığa ve trafiğe kalınca yorucu oldu. Yolunuz açık olsun, bol virajlar.