E46 ile Foça, Şirince, Selimiye Turu

Otomobil, motosiklet veya tren, yolda olmak sadeleştiriyor. Bu sefer motosikletle değil,  Şubat 2017’de aldığım E46 kodlu BMW 318ci ile yoldayız. Mayıs ayında vakit bulunca birkaç gün Foça, Selçuk, Marmaris yaptık.

Motosikletten sonra otomobille tatile gitmenin bazı hoş yanları var, salonda oturur gibi seyahat etmek gibi. Tembelleştiren bir şey belki ama arada bir lazım. Yastıklarımızı, kamp sandalyelerimizi, canımızın istediği eşyayı alıp yola odaklandık.

Tabi akılda şimdi burada motosikletle olsaydım, denilecek yollar da oldu. Özellikle Marmaris-Turunç arasındaki dağ yolu enfes. Amos antik şehrine ve Kumlubüke ulaşana kadar harika bir asfalt ve muazzam çam ormanı manzaralı bir yol var. O mevkide yaşasam sadece o yol için bir Ducati superbike edinebilirim.

Geçmişte dört Ducati Monster ile benzer rotaları yaptığımız için bu sefer es geçtiğim yerleri otomobille tamamlama derdindeydik. Bunlardan birisi de Foça, beklentilerim çok yüksek. Uzun hafta sonu tatiliyle (1 Mayıs) Eski Foça’da yer yok, Yeni Foça’da kaldık. Akşam hedefimiz Fokai Restoran’dı. Eski Foça’nın dar sokaklarında dolaşırken bir anda karşımızda bulduk burayı ama maalesef yer yok. Bir dahakine artık, siz yer bulursanız deneyin, yorumlar olumlu.

Tam yemek bir kabusa dönüşecekken, Hazal duruma el attı. Kuzina Foça’yı aradık yeriniz var mı diye, buyur ettiler. Sokak arasında,  güler yüz ve emek ilk saniyeden hissediliyor. Bunlara güvenerek yaprak ciğer söyledik, enginar kalbi, semizotu ve şakşuka derken son kalan iki adet mercana talip olduk.

Kuzina Foça.jpg

Acayip keyifli bir yemeğin ardından Eski Foçanın sokaklarında biraz dolaşıp Yeni Foça’ya geri döndük. Yenisi biraz yapay ama hoş, Kaldığımız Foça Mor otelin terasındaki kahvaltı hoş ve keyifli. Yalnız Foça’nın belki de tek eksisi, bir anda çarşı iznine çıkan askerlerle kalabalıklaşması.

76440545

Şirince’de otel baktık, Nişanyan Otel’de yer olmayınca, Selçuk’ta kalmaya karar verdik. Mary’s House adında tatlı bir konakta kaldık. Hoş tasarım ayrıntılarına sahip tertemiz bir aile işletmesi. Efes kalıntılarını da gezeriz diye düşünmüştük ama biraz sadeleşip dinlenmek istediğimizden eledik. Şirince’ye öğlene doğru yola çıkabildik, tatil günü olduğu için köye 700 metre kala trafik başladığını görüp aracımızı yol kenarında bıraktık.

Dağın yamacında hoş bir köy ama mümkünse sakin bir zamanında gidin. Bazen sokaklar arasında adım atacak yer olmuyor. Cici Şirince Mutfağı’nda kabak çiçeği dolması söyledik.

Aldığımız enerjiyle Nesin Matematik  Köyü’ne doğru yola koyulduk. Anayol yerine patikalardan kuş sesleriyle ilerlerken, kendimizi Tiyatro Medresesi’nde bulduk. Yüzyıllar öncesinden kalmış bir yapının bahçesinde gibiydik. Şirince’nin gittikçe plastikleşen turizminden apayrı bir aurası var.

Çocuklar gibi şen, her bir köşesinde labirentte kaybolur gibi kaybolduk. Yine yolumuzu ararken karşımıza Ali Nesin çıktı. Nişanyan’ın yaptırdığı Kaya mezarını da görme imkanı bulduk.

Aklımızda Nişanyan evleri kalmıştı, köye geri döndük ve patikalardan Nişanyan Evlerine ulaştık. Çok güzel bir manzarası var, bir aile toplantısı olduğu için yer olmadığını söylemişlerdi. Evlerin arasında dolandık, harika tasarlanmış bir havuza rastladık, gözetleme kulesinin oradayken, restoranı arayıp yer olup olmadığını sorduk ve akşam yemeği için restorana geçtik. Güzel bir kırmızı şarap eşliğinde, güveçte et yerken, benim aklımda kalan pancar mezesi oldu. Güneş yanımızda batarken, köyden ilkokul teneffüs gürültüsünü andıran bir ses yükseliyordu, hava karardıkça günübirlik turistler köyden ayrıldı köy sakinleştikçe güzelleşti.

Ertesi gün rotamız Selimiye, yolda gelincik tarlası görüp durduk, ama göz alabildiğine kırmızı. Yaşlıca bir öğretmen fotoğrafımızı çekti ve ertesi gün bize yolladı. Hem yoldan hem de en ufak şeyden bile keyif alır moddaydık.

Marmarise gelmeden Çine’nin muhteşem virajlarında ah keşke şuan motosikletle olsaydık dedik. Çınar’ın altında serinleyip bir şeyler atıştırdık tatlı niyetine yolda çilek bulduk. Marmaris’ten Selimiye’ye devam ederken Hisarönü’ne gelir gelmez kamp sandalyelerimizi çıkarıp biraz mola verdik.

Kızkumu’nda mola verdik, iş günü olduğu için çok kalabalık değildi. Selimiye’ye ulaşmak için sabırsızlanıyordum. Motosikletle gelip yol yorgunluğunu iskeleden atlayıp ferahladığımız anın “deja vu” sünü yaşamak istiyordum.

Daha önce de kaldığımız Uğur Pansiyon’da Durali bizi karşıladı, akşam için ahtapotumuzu balığımızı söylerken, üstümüzü değiştirip direk suya atladık. Selimiye 3 sene öncesine göre değişmiş yeni mekanlar açılmış biraz daha turistik olmuş. Biz gittiğimizde çok az insan olduğundan ve sezon yeni açıldığından çok sakindi.

İskele’de ahtapot ve balık eşliğinde rakımızı içtik. Tam o sıralarda Uğur pansiyonun sahibinin geçen sene balık avı sırasında vurgun yiyip hayatını kaybettiğini öğrenince biraz hüzün çöktü. Ertesi gün için Durali’den gezilecek yer tavsiyesi aldık. Söğüt’e gitmemizi tavsiye etmişti.

Hazal’ın kolunda alerjik kızarıklıklar olunca, Bozburun’daki Sağlık ocağına uğrayıp ilaç yazdırdık. Bozburun’dan onları aldık ama çok kalmadık. Hedefimiz Söğüt’e doğru sürdük, hava sıcak ve yollar pek tahmin edilemeyen şekilde virajlarla dolu olduğu için yavaş yavaş gidiyoruz.

Benim aklım bir yandan burada da iyi motosiklete binilir modunda. Söğüt’e vardığımızda arabayı park edip bir şeyler içebileceğimiz ve denize girebileceğimiz bir yer aradık. Yurdum esnafının bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda turisti kazıklama çabalarına direnip, sakin bir koyda denize girdik, mayıs başı olduğu için su serin olsa da hava şansımıza o gün çok güzeldi.

Mavi Akvaryum Pansiyon diye bir tabela gördüm, gidip kahveleri olup olmadığını sordum, buyur ettiler, iskelelerini de kullanabileceğimizi belirttiler. Bir de tatlı mı tatlı bir Golden’ları vardı T-Bone. İnanılmaz oyuncu ve zeki bir köpek. Biraz denize girdik dinlendik.

image1

Pansiyonun sahipleriyle sohbet ettik bir dahaki gelişimizde kesin burada kalalım dedirtti ortam o derece huzurlu. Turunç tarafını da merak ettiğimiz için yola çıkalım dedik, ama Söğüt’e geldiğimizde girişteki Thysannos restoranı gözümüze kestirmiştik.

Köz Patlıcan ve Biber mezesine ek güzel bir salata eşliğinde beyaz şarap aldık. Harika bir sübyenin ardından bir de kalamar istedik. Mezeler servis ve lezzet Yunanistan ayarında.

Kahvelerimizi içip mutlu bir şekilde ayrılıp, Turunç’a doğru yola koyulduk. Bayır köyü üzerinden yine muhteşem virajlardan geçerek Turunç’a doğru yol aldık.

Turunç’a yaklaştıkça asfalt kalitesi gittikçe arttı ve yeni yapılmış bir yoldan Kumlubük’e kadar ulaştık. Çine virajlarından bile güzel Turunç, Amos ve Kumlubük arasındaki virajlar yolu buraya düşen motorcular için muhteşem virajlar.

5 günlük otomobille yaptığımız Ege yolculuğu için akılda kalanlar