KTM 1290 Super Adventure

KTM Orange Days, bu sene de bir hayli keyifli geçti. 1290 Super Adventure S’i merak ederken, 1090 Adventure’a da alıcı gözle bakmak için gelmiştim. 390’lık motor bloğunu hiç denemediğim için potansiyelini görebildik.

Processed with VSCO with f2 preset

Geçen yıl Duke 690 ile başlayıp, 1190 ve 1290’ı test etmiştim. Bu sefer yüksek hacim ile başlayıp ufaltarak gittim. KTM Orange Days 2016 yazımız için tıklayınız.

1290’ın menüsü ile ilgili kısa bir bilgi aldıktan sonra yola koyuldum. Hasanpaşa’da altyapı çalışmaları sebebiyle pek çok yol kapalı, ters yön, dar dönüşlerle başladı test. İlk izlenim geçen seneki 1290 ile alakası yok, acayip hafiflemiş, rahatlamış, daha yola çıkmadan keyifli geçeceğini belli etti.

IMG_3565

Test Rotam Kadıköy – Riva. Tem’e sapar sapmaz spor moda aldım, makina inanılmaz torklu. Buna rağmen çok dengeli, Quickshifter performanslı kullanımda muhteşem bir performans veriyor. Gazı bıraktığınızdaki kompresyon lineer bir şekilde geliyor. Hyper’da gazı kapattığınızda bir tokat yiyorsunuz mesela. Multistrada’da bu durum yok.

IMG_3580

Islak ağırlığı 244 KG olan motosiklet  kullanıcıyı hiç yormuyor. 2016 yılındaki T modeline göre 7 Kilo hafiflemiş ve ergonomik değişiklikler yapılmış. 1290 Adventure R modeli ise S versiyonundan sadece 2 kilo daha ağır. Islak ağırlıklarını ve performanslarını bir de rakipleriyle karşılaştırılacak olursak:

2016 KTM 1290 ADV                                  251 KG          160 HP          140 NM

2017 KTM 1290 ADV S                               244 KG          160 HP          140 NM

2017 KTM 1290 ADV R                               246 KG          160 HP          140 NM

2017 Ducati Multistrada 1200 S             241 KG          160 HP          136 NM

2017 Ducati Multi Enduro                       252 KG          152 HP          128 NM

2017 BMW R1200 GS                                  244 KG          125 HP          125 NM

2017 BMW R1200 GS ADV                         263 KG          125 HP          125 NM

KTM ve Ducati’nin kullandığı motor bloklarının yapısı birbirine benziyor ve performans açısından BMW’ye göre son hızlarda bir nebze daha önde. Ancak BMW’de GS’i tel jant alabiliyorsunuz bu da motorun offroad kabiliyetini arttırıyor. KTM ve Ducati’nin Offroad’a daha uygun versiyonları da elbette var. Ancak bunların ağırlıkları yine GS ile karşılaştırıldığındadaha ağır kalabiliyor. BMW R1200 GS ADV ile karşılaştıracak olursanız, KTM ve Ducati’nin Enduro versiyonlarının hafif kaldığını görebilirsiniz. BMW’deki ağırlık farkının sebebi, deponun 10 litre kadar büyümesi

156379_KTM+1290+SUPER+ADVENTURE+R+MY+2017

Avusturyalı yapmış, R pakedinde turuncu şasi boruları ve koruma demiri görsellik katarken, bu model teste açık değil. Onun Enduro özelliklerinden çokça bahsediyorlar. Hem asfalatta hem arazide süspansiyonların harika çalıştığı belirtiliyor. 1290 ADV R’ın Peru’daki lansman videosunda bazı kabiliyetlerini aşağıdaki videodan da izleyebilirsiniz.

Motosiklete oturduğum anda ilk fark ettiğim siyah gidon çok şık duruyor. Ardından ufak bir ipad kıvamında ekranına odaklanıyorum, menünün kullanımı çok kolay ve sürüşünüzün keyfini arttıracak tüm detaylara müdahale edebiliyorsunuz. Ana ekranda lastik basınçlarını görmek önemli. Ekranın Lacivert ağırlıklı gece modunu çok sevdim.

IMG_3567

Gidiş korkutucu güzel, konforlu ama hızı da hissettiriyor. Ride by wire (sensörlü gaz kolu) harika çalışıyor, tepkiler anlık. Quickshifter ile performansını daha rahat tartabiliyorsunuz. Yüksek hızlarda çok rahat yönlendiriliyor. Viraj içi kabiliyetine de hayran kaldım. Slipper Clutch elbette var, verimli çalışan Cruise Control de cabası.

Processed with VSCO with f2 preset

Üzerinde Pirelli Scorpion Trail-II Lastik vardı. Benim de Hypermotard’da kullandığım lastik. Ama 1290 için Michelin falan denenebilir. Yollar tozlu olmasına rağmen ne traction devreye girdi ne de herhangi bir yerde dengesizlik yaşadım. Daha da iyi bir lastikle muhteşem olacaktır. Dönüş yolunda riding mode: Street, damper: Comfort yaptım. Asfalttaki yamaların üzerinden geçerken hissetmiyorsunuz bile, Zıpkın gibi makina bir anda yumuşuyor ama yalpalamıyor. Multi’nin Öhlinslerinden de iyi galiba dedirtti süspansiyonlarının konfor performansı. Semi-Active denilen bu süspansiyonlar hem BMW’de hem Ducati’de hem de KTM’de mevcut. KTM, performans ve konfor arasındaki denklemi en iyi çözenlerden, süspansiyonun sportifliğini ve sürüş hissiyatını izole etmeden bunu sunduğunu söyleyebilirim.

Viraj içi ABS için ayrı bir parantez açmak gerekiyor. KTM kendi youtube kanalında yayınladığı teknik videolarla konuya ilişkin örnekleri görselleştirerek sunuyor. KTM 1290 Super Adventure S’te de bulunan Viraj ABS’nin nasıl çalıştığını aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Processed with VSCO with f2 preset

Ardından 1290’ı bırakıp, 1090’ı alınca afedersiniz attan inip eşeğe binmişe döndüm. Çalışma sesinden, ekranına, 1290’den sonra dağlar kadar fark var. (4.500 EUR fark var. 1290 ADV S ile) Ancak biraz daha mekanik sürüş isteyenlere 1090 ADV R 1.000 EUR farkla tercih edilebilir bir motor olabilir. 1090’ın performansı yeterli ama tabi semi-active suspension yok. Gaz açtığımda performans olarak Hypermotard’ı arattı.

Processed with VSCO with m3 preset

1190 yerine 1090 ya da 1050 Adventure alınır mı diye düşündüğümde Hypermotard’ı bıraktığıma pişman olabilirim. 1290 fiyatlarına çıktığınızda ürün gamı bambaşka bir yere geliyor. Tabi karşılaştırma anlamında R1200 GS ve Yeni Multistrada 1200 S’i kullandıktan sonra 1290’ın yerini netleştirebilirim.

Processed with VSCO with f2 preset

Son olarak özellikle KTM Duke 390 ile başarı yakalayan bloğu bir de RC şasisinde denemek istedim. Kendi kategorisi içerisinde değerlendirmek gerekir belki ama hiç bana göre bir motosiklet değilmiş, motoru teste aldığımda fan açmış harareti yüksekti uysal kullanmama rağmen ve nefes aldırmama rağmen harareti 1-2 tık düşürebildim. Potansiyelli bir makina kabul ama küçük pistlerde keyif alınabilecek bir yapısı var. İstanbulpark’a falan girseniz virajlar bir sonraki metro durağı gibi gelebilir. Görsel olarak sınıfının en şık makinası diyebilirim. Belki de 1290 R’dan daha fazla insan dönüp bakıyor mahallenin delikanlısı RC390’a.

Düzenli ölçülü yeterli bir organizasyon için KTM Spormoto’ya teşekkür ederim.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s