Pazar Bonusu Kılıçlı Virajları

Çok yorulmak istemediğimiz günde bilindik bir rota Riva – Şile yapalım dedik. Kahvaltıyı evde yapıp, Riva’da kahveleri içtik. Ardından Ömerli üzerinden Şile’ye geçtik ve oradan İmrendere üzerinden Darlık yapıp döndük.

Processed with VSCO with f2 preset

Riva sabah sabah bir hayli sakin ve serindi. Kalabalık olmadığı için virajların tadını çıkardık. Hypermotard’ın rüzgarlığını çıkardığım için 90km’den itibaren çok keyifli bir rüzgarla gidiliyor. Rüzgarı adrenaline çevirmek Hyper’ın işi.

Riva ile Şile arası yolu bir süredir yapmadığım için yol işaretlerini takip ederek gidiyordum ki; Transalpina’ya da birlikte gittiğim Multistrada kullanan İhsan durdu inatla yol ayrımında bekledi, neyse dedim bir bildiği var heralde takip ettim. Kılıçlı tabelasından saptı.

O da ne Uçmakdereden hallice neredeyse Transalpina’yı andıran harika virajlar. Ağzımıza bir parça bal çaldı ve 3 km sonra bitti. Ama biz doymayınca aynı yolu defalarca yaptık. Bu pazarın bonusu Kılıçlı oldu. Harika bir asfalt kalitesi var yokuş yukarı virajlar 3 kilometre içinde tam 20 tane ve iki tanesi 180 derecelik.

Processed with VSCO with f2 preset

Kurtlarımızı döktükten sonra Kurna ve Sahilköy üzerinden Sofular’a vardık. Sofular’dan Şile Otoyoluna çıkıp İmrendere üzerinden Teke’ye vardık. İmrendere’nin asfalt kalitesi geçen yılki gibi olmasa da o bölgede hala en iyi rota orası diyebilirim. Uzun düzlükler ve virajlarla bir hayli eğlenceli.

Şile-Ağva yolunun asfalt kalitesi çok kötü olduğu için hiç Ağva’yı kastırmayalım, direk bir Darlık yapalım dedik. Darlık’ın harika virajlarının sonunda güzel bir mesire yeri var, isteyene mangal sunan harika ağaçların altında gölgelik bir alan. Burda dinlenedikten sonra bir kez daha Darlık’ın tadına vardık.

Tabi motivasyonumuz Şile Yeniköy’deki Tadım Gözleme Evi, muazzam bir Boşnak Mantısı var. Keyifli sohbet ve yemeğin ardından dönüş yoluna geçerken son epik virajlar bizi Hrastova’da karşılıyor. Gerisi bildiğiniz hikaye Şile’den dönüş yolu, bu sefer fazla kasmadık yorulmadık, sürüşümüze yorgunluk stresi yansımıyor, herşey harika derken önce Benzin ışığı yandı biraz fazla gazlamışız anlaşılan, ardından güzel bir sağanak yağmur yağmaz mı ne yağmurluk var ne bişey.

Yol üzerinden bir benzinlik hatırladım, 6-7 kilometre sonra oraya girdik. Kısa ama sağlam bir yağmura rağmen, içime su geçmemesine şaşırdım. Alpinestar Pikes Drystar ceket suyu üzerinde tutup içe hiç geçirmedi. Alpinestar Corozal Drystar eldivenlerden de aynı performansı aldık tabi bu yağmur 1 saat sürse sonucu ne olurdu merak ediyorum. Ama kısa bir sağanak geçişini Alpinestars’ın Drystar teknolojisi 10/10 puanla geçti.

Haftasonları ayağı yanmış köpekler gibi motosiklete binmek yerine, biraz motosikleti yola hazırlayıp tadımlık 200-250 kmlik rotalarla ter atmak bu hafta bize çok iyi geldi. Yeri geldiğinde günlük menzilimizi 600-650kmlere kadar çıkartıyoruz ama ertesi gün dinlenmek gerekiyor.

Processed with VSCO with c1 preset

Cumartesi günü yaklaşık iki saat motosikletimle ilgilendim, stres attım. Rüzgarlığını söktüm farının ampülünü değiştirdim. Zincirini yağladım. Cilasını attım. Hypermotard’ı bunca zaman rüzgarlıkla kullanmakla ruhuna haksızlık etmişiz. Kendi yarattığı rüzgarla bambaşka bir adrenaline dönüşen makina, asfaltta giden jet-ski benzetmeme tam oturdu bu sefer.

Özetle bu haftasonu; Riva – Kılıçlı – Sahilköy – İmrendere – Darlık – Hrastova toplam 200 kilometreyi biraz geçen bir yol yaptık. En etkin yol Kılıçlı, İmrendere, Darlık ve Hrastova virajları asfalt kalitesiyle birleştiğinde harika bir yol oldu. Sadece Kılıçlı için oralara gidilmez ama önüne arkasına bir rota ekleyerek ordan geçerseniz mutlaka deneyin.

Pazar Bonusu KILIÇLI

kilicli_rota

Riva’dan Darlık’a kadar takip ettiğimiz Rota

Riva-Darlik

Darlık’ı ilk keşfettiğim günden yazdığım nota da buradan ulaşabilirsiniz.

Pazar Bonusu Kılıçlı Virajları” üzerine bir yorum

1. Kılıçlı yolu ile ilgili tavsiyeyi verirken o bölgede oturan bizleri motorsikletlerinizin gürültüsüyle ne kadar rahatsız ettiğinizin; yol kenarındaki bankete düşüp yaralanan, yolda kaza yapıp sedye ile hastaneye kaldırılan arkadaşlarınızla yine bizim uğraştığımızın; uyarmaya giden sakinlerimizin üzerine yürüyüp tehditler savurduğunuzun; en önemlisi can güvenliğimizi ve trafik güvenliğini hiçe saydığınızın farkında mısınız?