KTM Orange Days: KTM Duke 690, 1190 ADV ve 1290 ADV

3 yıldır aralıksız 35 binkmdir Ducati kullanıyorum, KTM’ye hep imrenerek bakardım. Ducati Monster 696 kullanırken, KTM Duke 690 nasıldır acaba sorusu aklımdaydı. Ducati Hypermotard 821 alırken KTM SMT990 mı alsam diye arada kalmıştım. Yeni adventure serisi tasarımıyla ve kağıt üstündeki verileri ile bir gün bu KTM’i alırım derdim.

Lafı uzatmayalım. 8 Mayıs 2016 Pazar KTM Spormoto bayisinde KTMOrangeDays’de Duke 690, 1190Adventure, 1290 Adventure’ı test ettim.

01-duke

Duke 690:
TFT screen motorun tüm sadeliğine rağmen kafamı karıştırdı nereye bakacağımı bilemedim. Belirli hızların üstünde gitmek keyif vermiyor. Yüksek devir çevirmeyi seven bir makina değil. KTM 200’ün kıvraklığı var. Kullanımı çok rahat.

İnanılmaz güven veren ve hep vaad ettiğini sunan bir yapısı var. 3 vitesine hayran kaldım, buna MT60RS takılır, Ağva’da, Uçmakdere’de, Yedigöllerde temiz asfaltta deli viraj yapılır.

Oturuş pozisyonu inanılmaz rahat, uzun yola da gidilir. Titreşimli makina ben çok sevdim, ducatiden de alışkınım titreşime, ama uzun yolda yorabilir.

Frenler muhteşem, vites geçişleri çok net, kemikli değil. Sert olmanıza gerek yok ama kararsız da kalmamak lazım.

Ducati Monster mi yoksa KTM Duke 690’mı sorusuna cevap almak için denedim. Kendi beklentime göre kesinlikle Monster 696, 796. 821’e girince iş başka bir düzleme geliyor. 821’de oturuş pozisyonu biraz daha rahatlamış, depo tasarımı bir kat daha estetik olmuş, o yüzden 690 ile karşılaştırmak haksızlık olur.

Monsterın hafif öne yatık kullanım tarzı, her virajın içinde olmanızı sağlıyor, bir superbike gibi olmasa da oldukça konsantre kullanıyorsunuz. Uzun yolda bu görüş almak için başınızı dik tuttuğunuzdan hafif boyun ağrısı yapıyor, bir de bel ve sırt ağrıları oluşabiliyor. KTM Duke 690’da bunlarla uğraşmanıza gerek, Rüzgardan rahatsız olan bu makinaya pek yanaşmasın, en sevdiğim kısmı aldığı Rüzgardı. Alıp cam falan takmak, sadeliğine haksızlık olur. Renk olarak turuncu siyah ağırlıklı bir tercih yapılabilir.

02-ktm-1190-adv

KTM 1190 Adventure:
KTM Spormoto’dan arkadaşım Candaş, ben teste geldim diyince direk sen 1190’ı beğenirsin demişti. Sıra ona gelince, kısaca özelliklerini anlattı. Ayarlanabilir amortisör ve modlar tam puan. Artçı veya taşıdığınız eşyaya göre amortisörler ekrandan ayarlanabiliyor. Trafikli, yol çalışmalı Kadıköyden, cüssesine ve motoru hiç tanımama rağmen rahatlıkla çıktım. Kıvrak ve 86cm sele yüksekliği hiç rahatsız etmiyor. Alet enduro yapabilsin diye de düşünüldüğünden alt devirleri çok başarılı, trafikte bunun avantajını kullanıyorsunuz. Rüzgarlığı tam olması gereken yükseklikte, nefes alabileceğiniz kadar rüzgarı size veriyor.

KTM 1190’da bahsedilmesi gereken önemli bir konu MSC (Motorcycle Stability Control) Bosch ile birlikte geliştirilen bu sistem, çekiş kontrolün ve abs’nin viraj açısına göre tepkilerini kontrol ederek kaza ihtimallerini azaltıyor. MSC’nin açıklandığı videoyu aşağıda bulabilirsiniz.

Her vitesi başarılı, kararlı Spor modunda kuvvetli, gazı bıraktığınızda lineer bir kompresyon var, hiç rahatsız etmiyor, Ducati agresifliği ile farkı burada. 150 HP olduğu yazıyor. 110’luk Hyper’dan daha çılgın diyemem. Belki bir egzoz sistemiyle psikolojik olarak durum desteklenebilir, ecu update ile hafif de güç alınabilir. Artçılı kullanıma çok uygun, Hem çok güçlü hem de eşya taşımaya müsait. Çok yüksek bir enduro değil, manevralarda dengeli.

05-advs

Kısacası ben 1190’ın Akrapoviç egzozlu bir versiyonuna gelecek planı yapabilecek kadar beğendim. Jantlar tel, R versiyonu muzzam görünüyor ama önler jant ölçüleri farklı olduğundan motor biraz yükseliyor. 1190 Adventure Spor modda gazı isteyen bir yapısı var.

KTM 1290 Adventure:
Gelelim amiral gemisine 1290 Adventure, bu motosiklet benim yoldan ve motordan beklediklerime kesinlikle uymuyor, kıvrak değil, çok güçlü ama hantal.1290 Superduke’daki bloğa bu kadar yük bindirilmez ki konforlu olacağız diye. Motora yokuş kalkış desteği koymuşlar. Üsküdar trafiğinde tanımadığım motorla U dönüşü yapabilecek kadar dengeli, bu aşamada sizi terletecek kadar da ağır. GS ve Multistrada kullanıcıları belki karşılaştırabilir. Ben çok o kafada değilim. Motorda terledim, çünkü rüzgar yok. Aşırı Konforlu, bu kadar konforlu gitmek için tercihim otomobil olur.

1290 ADV için çok erken, daha kendimi genç hissediyorum. Karşılaştırma işini bilenlere bırakalım.

1290 Superduke mu 1200 Monster mı? KTMvsDucati rekabetine yeni bir Soru ekleyip

04-superduke

Hyperla geri döndük. KTM offraod’u ayrıca seviyoruz.

06-candas

Spormoto’ya bu hakkaniyetli güzel organizsyon için teşekkür ederim. Ayrıca sohbetin ve varlığın için teşekkürler Candaş Poroy herşey gönlünce olsun. Candaş şuanda bisikletle dünya turunda.


Emin KURTOGLU

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s